Tuesday, March 14, 2006

att resa eller inte resa...

Det största nöjet med att resa är att planera resan.
Själva resandet är bara besvärligt.
Man ska packa.
Man får inte glömma viktiga saker.
Och sen ska man dessutom transportera sej själv - till väntande fordon och transportmedel...
Därefter blir man åksjuk.

Nä, hädanefter ska jag enbart planera resor.
Vem säjer att man måste genomföra dem också?

Billigt blir det dessutom...

Häromdan när jag satt på bussen för att transportera mej själv till väntande arbete, så passerade vi skylten "Sundsvall 38".
Och då tänkte jag - men det var väl 17 också, jag har inte varit i Sundsvall på minst 4 år... och då åkte jag bara igenom...
Man kanske skulle ta bussen upp nån dag, flanera runt i stan, sitta på fik, käka kineskäk, kolla in folk, se om man träffar nån bekant på torget...
Himla trevlig tanke, faktiskt.
Så länge den stannar i tankevärlden...

Nä, jag blir allt hemma, jag.
Slipper packa.
Slipper glömma något viktigt.
Och blir inte åksjuk.
:-)

...

No comments: